بررسی غشای گلوبول چربی شیر و فسفولیپیدهای قطبی

MFGM غشای بیولوژیکی است که قطرات چربی در شیر مایع را احاطه کرده است. این و اجزای فسفولیپید مرتبط (PL) شیر همچنان با مزایای سلامتی از جمله سلامت متابولیک مرتبط هستند، همانطور که اخیراً توسط Anto و همکاران بررسی شده است. در یک بررسی روایی که 11 RCT از اثرات PL شیر بر چربی های سرم در گردش را ارائه کرد.

یک پایگاه شواهد رو به رشد برای شرایطی مانند متابولیسم نامطلوب وایتکس و آلومینیوم، مقاومت به انسولین، التهاب، CVD از طریق توسعه ضعیف آترواسکلروز، سلامت روده و توسعه عصبی پیشنهاد شده است. از نظر ساختاری MFGM گلبول های چربی را در شیر محصور می کند. از پروتئین ها، کلسترول و لیپیدهای قطبی به جای خنثی تشکیل شده است، از جمله PL ها مانند فسفاتیدیل کولین و اسفنگولیپیدهایی مانند اسفنگومیلین (SM).

تجزیه و تحلیل طیف جرمی اخیر شیر گاو PC، فسفاتیدیل اتانول آمین (PE) و SM را به عنوان فراوان ترین کلاس های لیپید قطبی تایید کرده است . محتوای کل چربی قطبی یک محصول ممکن است در نتیجه فرآوری لبنیات بسیار متفاوت باشد، اما معمولاً تنها 1٪ از کل محتوای چربی شیر را شامل می شود. با این حال، آنها به چندین ویژگی عملکرد مواد غذایی لبنی کلاسیک کمک می کنند.

توانایی تثبیت امولسیون های روغن در آب یکی از این موارد است، یک کیلو گوشت برای چند نفر قیمه به طوری که لیپیدهای قطبی امولسیون سازی تری گلیسیرید خنثی را در فاز آبی شیر مایع امکان پذیر می کنند. هنگامی که در مقادیر قابل توجهی در رژیم غذایی مصرف می شود، PL ها می توانند جذب چربی از دستگاه گوارش را مهار کنند و عمدتاً با تغییر حرکت لیپید از میسل های کروی که در محلول آبی تشکیل می شوند، عمل می کنند.

اختلال در MFGM، مانند هنگام همگن سازی، در بخش های زیر با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار گرفته است. اسید واکسنیک ترانس-11 (C18:1، t11) یک چربی ترانس طبیعی غیراشباع تک غیر اشباع است که مخصوص محصولات لبنی و گوشتی با منشاء نشخوارکنندگان است.

شواهدی وجود دارد، اگرچه جهانی نیست، مبنی بر اینکه فاقد پیامدهای سلامت قلبی متابولیک نامطلوب مرتبط با سایر اشکال چربی‌های ترانس رژیمی است، که مدت‌هاست توسط صنایع غذایی از طریق هیدروژناسیون لیپید صنعتی توسعه یافته‌اند. تعدادی گزارش in vivo و in vitro از اثرات مثبت چربی‌های ترانس لبنیات بر نقاط پایانی یک لیتر شیر چند لیوان است متابولیک وجود دارد، از جمله افزایش ترشح انسولین و رشد سلول‌های β جزایر پانکراس، کاهش چربی خون و تجمع چربی کبدی نابجا.

با این حال، این گزارش‌ها باید با گزارش‌های دیگری که از مزایای سلامتی پشتیبانی نمی‌کنند، متعادل شوند. مرور سیستماتیک 2010 از 39 کارآزمایی مداخله بالینی توسط بروور و همکاران.  شامل 29 چربی ترانس صنعتی، 17 CLA و 6 مطالعه چربی ترانس نشخوارکنندگان بود. آنها به این نتیجه رسیدند که تمام اسیدهای چرب با پیوند دوگانه ترانس نسبت LDL- به HDL-کلسترول را به شیوه ای نامطلوب افزایش می دهند.

در به روز رسانی این بررسی، آنها به شواهد متناقضی اشاره کردند که نشان می‌دهد ورود به سایت اراد برندینگ نمی‌تواند خطر بالای CVD مرتبط با مصرف بالای چربی‌های ترانس نشخوارکنندگان را نشان دهد، علی‌رغم تأیید اثرات نامطلوب بر پروفایل چربی خون در گردش. برعکس، شواهدی از نتایج مثبت برای T2D ایجاد شده است.

  • منابع:
    1. Milk Fat Globule Membrane (MFGM) and Polar Phospholipids
  • تبلیغات:
    1. طلا در گران ترین و خالص ترین شکل 24 عیار خود، کاملا نرم و چکش خوار است!
    2. ثروتمندانی که با ارز دولتی پولدارتر شدند
    3. فواید شگفت انگیز و باورنکردنی سیب که نمی دانستید
    4. خرید پارچه پیراهن مردانه به قیمت ارزان