خواص روغن کنجد برای پوست

از پر استفاده ترین و رایج ترین دانه های روغنی می توانیم به کنجد اشاره داشته باشیم، از کنجد فرآورده‌ های کثیری تهیه می شود که نمونه ای از آن ها روغن کنجد می باشد. روغن کنجد دارای خاصیت درمانی بسیار بالایی است و از آن به صورت موضعی در سطح پوست نیز استفاده می‌شود، شما با مصرف آن ها می ‌توانید باعث بهبود سلامت پوست صورت خود شوید.

خواص روغن کنجد برای پوست

کنجد یزد

کنجد یزد دانه کنجد و روغن آن از گیاهان طبی تهیه می‌ شود که از قدیم در ایران و کشورهای آسیای شرقی به عنوان غذای سالم مورد استفاده قرار گرفته است، کنجد دارای ارزش غذایی بسیار بالایی می باشد و منبعی غنی از پروتئین و چربی مرغوب به حساب می‌ آید، یک منبع غنی از پروتئین بوده که این دانه منبع بسیار خوبی از کلسیم، آهن و فسفر می ‌باشد، همچنین منبع مهمی از ویتامین هایی نظیر نیاسین و تیامین است.

از ویژگی های خاص دانه کنجد می توان به وجود آنتی اکسیدان های طبیعی در آن اشاره داشته باشیم که سبب پایداری خوبی در برابر اکسیداسیون می شود و به عنوان ترکیبات ضد سرطانی شناخته شده است. حدوداً ۵۰ درصد دانه کنجد را روغن تشکیل می دهد و ۵۰ درصد دیگر آن شامل پروتئین و لیگنان های متنوع و مواد جزئی دیگر است.

اسیدهای چرب روغن کنجد شامل اسید اولئیک اسید و لینولئیک می باشد، مواد موجود در روغن کنجد خاصیت بیو شیمیایی و فیزیولوژیکی دارد. روغن کنجد خاصیت ضد سرطانی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی ایجاد می‌ کنند و همچنین سبب بهبود چربی خون و کاهش پراکسیداسیون لیپیدی در افراد دارای کلسترول بالا خواهد شد.

دانه کنجد از قدیمی ترین دانه های روغنی بوده که روغن آن استخراج و مورد استفاده قرار می‌ گیرد، این روغن از روغن های نیمه خشک و مرغوبیت زیاد بوده و سبب کاهش کیفیت عالی روغن و بوی مطبوع و مزه خوب در آن خواهد شد، این دانه را ملکه دانه های روغنی می نامند، روغن کنجد به دلیل دارا بودن میزان بالای آنتی اکسیدان های طبیعی به عنوان روغن مناسب برای پخت و پز، سرخ کردن و همچنین روغن سالاد استفاده می ‌شود.

حتی در برخی موارد جهت افزایش پایداری اکسیداتیو سایر روغن های خوراکی که حاوی مقدار زیادی اسید چرب غیر اشباع می باشند، اضافه کردن این روغن بسیار موثر است. روغن کنجد در رژیم غذایی سبب کاهش کلسترول و اسید اوریک می شود، گلوبولین های موجود در روغن کنجد سبب کاهش کلسترول سرم خون موش های صحرایی می شود.

ارده کنجد یکی از فراورده های این دانه مغذی بوده که یک مایع نسبتا غلیظ به دست آمده از آسیاب کردن کنجد می باشد، یکی از فرآورده های حاصل از آن کنجد بوده که به صورت بومی در بعضی از مناطق ایران از جمله یزد و خوزستان به طور وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد، طبیعت آن به صورت گرم و تر بوده و برای اصلاح مزاج افراد با مزاج سرد مناسب است و دارای خاصیت بسیار بالایی است که از آن ها می توانیم به کاهش کلسترول و چربی خون و تامین کلسیم اشاره داشته باشیم. همچنین سبب استحکام استخوان و دندان خواهد شد، انرژی زا است و می تواند سبب تقویت حافظه شود در پیشگیری از یبوست موثر بوده و بیماری های رحمی را از بین می برد.

ارده کنجد بسیار انرژی‌ زا و ماده ای پر کالری است، در صورت مصرف بیش از حد و عدم تحرک سبب چاقی و اضافه وزن خواهد شد، همچنین زیاده روی در مصرف آن سبب گرفتگی عروق می شود، روغن ارده برخلاف روغن پرس سرد کنجد، فقط جهت پخت و پز باشد و برای سرخ کردن مناسب نیست، کره کنجد هم محصولی بوده که از مخلوط کردن اره و پودر شکر تهیه می شود.

بیسکویت کنجد و شوید جوین 920 گرمی گرجی

بیسکویت کنجد و شوید جوین 920 گرمی گرجی بیسکویت می تواند یک میان وعده مناسب باشد، شاید برای شما پیش آمده که در محل کار یا در خانه گرسنه شده اید و نیازمند یک منبع خوراکی باشید، یا در محلی حضور داشته باشید که فرصت و زمان غذا خوردن نداشته باشید. با این وجود می توانید از یک بیسکویت خوب استفاده داشته باشید و انرژی از دست رفته خود را بازیابی نمایید.

بیسکویت کنجد و شوید گرجی با شوید، کنجد و آرد جو تهیه شده است، این محصول دارای فیبر و کلسیم بالایی بوده و شوید مقادیر بالایی از ویتامین های گروه آ، ب، سی را تامین می نماید که به بیش تر شدن کلاژن بدن کمک خواهد کرد و سبب دیر تر پیر شدن خواهد شد.

شوید به علت داشتن فیبر بالا سبب کاهش اشتها و در نتیجه مانع پرخوری می شود، در نتیجه سبب لاغری خواهد شد، دانه های کنجد بسیار مغذی بوده و حاوی سسامولین و سسامیناند می باشد، این دو فنول مهمی بوده و بر سلامت انسان تاثیر می گذارد.

از قدیمی ترین و پر طرفدار ترین خوراکی های موجود در سراسر جهان می توانیم به بیسکویت اشاره داشته باشیم، این خوراکی از دو سه قرن پیش تولید شده و از همان زمان نیز مورد استقبال مردم در سراسر دنیا قرار گرفته است، بیسکویت گونه ای خوراکی بوده که ماده اصلی آن از آرد می باشد، این نامگذاری به شیوه پخت آن باز می گردد، چرا که نخست بیسکویت را می‌ پختند و سپس درون فر به آرامی خشک می کردند، بیسکویت یک میان وعده مناسب می باشد.

تنوع ژنتیکی کنجد

تنوع ژنتیکی کنجد در حال حاضر ما دارای نمونه های متنوعی از گیاه کنجد هستیم که هر یکی از آن ها تنوع ژنتیکی خاصی دارند، برخی از آن ها طبق روش مهندسی ژنتیک دچار دستکاری ژنتیکی شده اند و در نتیجه کیفیت آن ها بالاتر رفته است. انواع کنجد ها در شرایط آب و هوایی بد هم می توانند کیفیت خود را در بالاترین سطح حفظ کنند و در نهایت مغزهایی درشت و با کیفیت دهند. کشاورزان باید از دانه هایی استفاده داشته باشند که در نهایت بتوانند محصولات خوبی را برداشت کنند.

کنجد یبوست میاره

کنجد یبوست میاره یبوست از عوارض رایج مربوط به دستگاه گوارش بدن و سیستم هاضمه و جذب بدن بوده که بسیاری از افراد درگیر آن هستند و از آن رنج می برند، رژیم غذایی که در طول روز مصرف می شود سبب تشدید آن خواهد شد، ممکن است به دلیل عوارض مصرف دارو ها هم به وجود آید. یکی از روش هایی که باعث درمان این بیماری می باشد ، رژیم غذایی مناسب است.

ماده اصلی که مصرف آن به دفع منظم بدن و روان شدن سیستم گوارش کمک می کند، پوشیدن مرتب آب و مصرف خوراکی های حاوی فیبر بالا است، یکی از مواد غذایی که سبب درمان یبوست می شود، روغن کنجد است. روغن کنجد خواص زیادی برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش دارد. این روغن علاوه بر سرشار بودن از فیبر، سبب چرب شدن روده ها می شود و هضم را سریع تر و یبوست را از بین می برد. چربی موجود در دانه های کنجد سبب چرب شدن مدفوع های خشک شده و از این نظر مانند مرطوب کننده عمل می کند.

فیبر موجود در دانه های کنجد، علاوه بر جذب مواد غذایی موثر بدن، سبب نگه داشتن آب در مدفوع می شود و از این طریق سبب نرم شدن مدفوع و در نهایت دفع سریع و راحت آن ها می شود، مصرف روغن کنجد بسیار موثرتر از مصرف خود دانه های کنجد است، باید بگوییم که مصرف دانه های کنجد هم بی تاثیر نیست و به دفع بهتر نیز کمک می کند.

زمانی که مدفوع خشک و سفت شود، یبوست به وجود خواهد آمد، چربی های موجود در روغن کنجد همچون دانه ‌های کنجد سبب بهبود دستگاه گوارشی و گذشتن راحت‌ تر مدفوع می ‌شوند و در نهایت باعث دفع سریع آن ها خواهند شد.

گفته می شود که مصرف روزانه ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن کنجد سبب می‌شود علاوه بر رسیدن انواع مواد مغذی لازم به بدن و سلامت قلب، پوست و مو، سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و سیستم جذب و دفع بدن خواهد شد.

کنجد امگا 3 دارد

کنجد امگا 3 دارد کنجد خواص بسیار زیادی دارد و روغن آن نیز از این دانه ها به دست می آید، کنجد سرشار از کلسیم و آهن بوده و سرشار از امگا۳ است و در نتیجه در کاهش چربی و فشار خون نقش بسیار مهمی دارد، این دانه روغنی خاصیت بسیار بالایی داشته و روغن آن نیز از این دانه ها به دست می آید.

اولین بار مردم ناحیه جنوبی هند از این روغن برای پخت غذا هایشان استفاده کردند، این روغن در میان ژاپنی ها، کره ای ها و چینی ها طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل می‌توان آن را جزئی از آشپزی آسیای جنوب شرقی ایران است. روغن کنجد منبع خوبی از ویتامین e است و به همین دلیل مصرف آن کلسترول خون را کاهش می دهد.

اسیدهای چرب غیر اشباعی که در آن وجود دارد آن را به یک عامل کنترل کننده چربی خون تبدیل کرده و کسانی که چربی خون و فشار خون بالایی دارند، بهتر است غز این روغن برای تهیه غذاهای روزانه شان استفاده کنند. روغن کنجد ضد اضطراب و ضد یبوست است و افراد مبتلا باید از آن استفاده کنند، اما می تواند یک قاشق غذاخوری از آن را در غذای فردی که به یبوست دچار است داد تا خشکی مزاج آن برطرف شود.

این روغن به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت هم می تواند برای پخت و پز به کار رود و هم برای سرخ کردن، البته دو نوع بو دار و بدون بوی آن نیز در دسترس است که می ‌توان از نوع بو دار آن برای تهیه کیک، شیرینی و سالاد به کار برد و از نوع بدون بو برای طبخ غذا استفاده داشت.

روغن کنجد از روغن های گیاهی بوده که متخصصین تغذیه مصرف آن را به تمام گروه های سنی توصیه می کنند، این روغن را هم می توان برای سرخ کردن به کار برد و هم برای طبخ غذا، نوع بو دارش، طعم دهنده سالاد است.

روغن کنجد از روغن های غیر اشباع می باشد، ارزش غذایی آن بسیار بالا است، چرا که بیش تر اسیدهای چرب آن لینولییک اسید می باشد که آن ها از اسیدهای چرب ضروری اند و دریافت روزانه شان به علت این که بدن قادر به تولید آن نیست و باید از طریق رژیم غذایی به بدن برسند، توصیه می شود.

این دانه روغنی خاصیت بسیار بالایی دارد و روغن آن نیز از این دانه ها به دست می آید، کنجد سرشار از کلسیم بوده و مصرف فراوانی دارد، به طوری که با خوردن ۱۰۰ گرم از آن بدن ۶۷۰ میلی گرم کلسیم و ۱۰ میلی گرم آهن دریافت می کند، مصرف این دانه به کسانی که گوشت و لبنیات کمی استفاده می کنند، توصیه می شود.

این روغن در مقایسه با سایر روغن ها املاح بیش تری دارد، هر گرم از روغن ۹ کیلو کالری انرژی دارد و هر قاشق مرباخوری اش یک واحد روغن محسوب می ‌شود و دارای ۴۵ کیلو کالری انرژی است، بنابراین نباید با وجود مواد مغذی زیاد آن در مصرفش استفاده کرد.

کنجد را از کجا تهیه کنیم

کنجد را از کجا تهیه کنیم روش های خرید بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید با کیفیت ترین انواع کنجد ساده خود را خریداری نمایید، یکی از آن ها مراجعه حضوری به مراکز عرضه انواع کنجد می باشد، اما چنین روش خریدی به شما توصیه نمی‌ شود؛ چرا که با صرف هزینه بسیار زیادی همراه است. در این زمینه می توانید از طریق درگاه اینترنتی باکیفیت‌ترین کنجد خود را خریداری کنید و خریدی به صرفه داشته باشید. با این وجود دست واسطه ای در کار نیست و شما مستقیماً با ارائه دهنده واقعی معامله خود را انجام خواهید داد.

کنجد کوهی

کنجد کوهی با توجه به کیفیت بالای انواع کنجد های ایرانی، بازار صادرات این نمونه از محصولات بسیار داغ بوده و کشورهای کثیری از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی نسبت به خرید بهترین آن ها از خود رغبت نشان می‌ دهند، در این زمینه بازرگانان بسیار زیادی روی کار آمده اند و با فروش این محصولات در نهایت به سود خود می‌ رسند و ارز خوبی را وارد کشور خواهد کرد.

در این بین انواع کنجد های کوهی از استقبال خرید بی‌ نظیری برخوردار می باشند، در واقع کشاورزان در فرایند تهیه این نوع از کنجد ها غز هیچ مواد شیمیایی استفاده نمی نمایند، در نتیجه کنجد کاملا ارگانیک می باشد و تمام خواص درمانی کنجد حفظ شده است. شما با مصرف کنجد کوهی می توانید بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی خود را از بین ببرید، از طرفی متخصصین تغذیه در میان انواع کنجد ها همواره به استفاده از کنجد های کوهی تاکید می نمایند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.