تبلت اسباب بازی کودک در فضا به عنوان تلفن همراه استفاده می شود!!!

اسباب بازی به عنوان هر محصولی است که برای اهداف بازی توسط کودکان زیر 14 سال طراحی شده یا در نظر گرفته شده است.

چه اطلاعاتی برای  تبلت اسباب بازی کودک مورد نیاز است؟

قبل از قرار دادن اسباب بازی در مدار تجاری، سازنده یا نماینده او باید علامت CE را روی آن یا روی بسته فروش نصب کند.

قانون همچنین ایجاب می‌کند که علاوه بر نشان CE، نام شرکت سازنده یا توزیع‌کننده، آدرس، هشدارها و دستورالعمل‌های استفاده آن که خوانا و به زبان نوشته شده باشد، باید روی اسباب‌بازی یا روی بسته‌بندی درج شود.

کشوری که محصول در آن به بازار عرضه می شود. در مواردی که استفاده از اسباب بازی مستلزم خطرات است، باید به طور مؤثر به این خطرات در برچسب ها یا دستورالعمل های استفاده جلب شود.

اسباب بازی

محدودیت سنی برای اسباب بازی هایی که برای کودکان زیر 36 ماه در نظر گرفته نشده اند نیز باید مشخص شود.

علامت CE چیست؟

نشان CE یک خوداظهاری است که تولید کننده یا واردکننده با مسئولیت خود گواهی می دهد که محصول تمام الزامات ایمنی مورد نیاز برای فروش در قلمرو اروپا را برآورده می کند.

وقتی یک اسباب بازی ایمن است.

برای اینکه یک اسباب بازی به عنوان “ایمن” تعریف شود باید عاری از قطعات نوک تیز و برش باشد، باید در برابر ضربه مقاوم باشد و در صورت شکستگی باعث آسیب نگردد.

قطعات جداشدنی در صورت بلعیده شدن باید اندازه ای داشته باشند تا از خفگی جلوگیری شود.

نباید حاوی مواد یا موادی باشد که قابل اشتعال باشند، موادی که با آن ساخته می شوند و رنگ های مورد استفاده باید در محدوده تحمل بیولوژیکی تعیین شده قرار گیرند و در بازی های الکتریکی، ولتاژ تغذیه نباید از 24 ولت تجاوز کند.

قانون، ارگان های ویژه ای را معرفی می کند که در صورت سوء استفاده و جعل، برای کنترل و سرکوب فراخوانده شده اند: وظیفه نظارت بر ایمنی اسباب بازی ها به وزارت توسعه اقتصادی تعلق دارد که با همکاری این وزارتخانه در قلمرو ملی عمل می کند.

Guardia di Finanza و اتاق های بازرگانی، با کنترل در محل های تولید، ذخیره سازی و فروش، ترتیب، در صورت تخلف، همچنین خروج اجباری کالا از بازار و اعمال جریمه اداری.