حنا پمادی صافی کف پا را درمان می کند!!!

امروزه توجه به گیاه حنا برای استفاده در ساخت مواد رنگی (مخصوصاً برای رنگرزی منسوجات) معطوف می شود تا به راحتی عناصر رنگی از آن استخراج شود و رنگ های زیبای آن با مقاومت خاصی در برابر عوامل آسیب دیده مشخص می شود.

اکنون در صنعت عطرسازی و دباغی چرم کاربرد فراوانی دارد.

از فواید آن این است که حلال مفیدی از سوزاندن آتش است و اگر با آن پانسمان شود قدرتی متناسب با اعصاب دارد و اگر از زخم های دهان و برفک اتفاقی در آن جویده شود مفید است و شفا می دهد.

برفک که در دهان پسران ایجاد می شود و بانداژ حنا پمادی برای تومورهای داغ و ملتهب مفید است.

از خصوصیات آن این است که اگر در پسر بچه آبله بیرون بیاید و ساق پاهای او را با حنا رنگ کنند: برای چشم او بی خطر است که مقداری از آن خارج شود.

حنا

اگر بین چینهای لباس پشمی و عطر آن و جلوگیری از مایت آن روشن کند و اگر کاغذ آن را در آب شیرینی که آن را غوطه ور می کند خیسانده و چهل روز از آب پاک آن بفشارند و بنوشند.

مفید است از شروع جذام، با خاصیت عجیبی، فایده ای گویا است، چون مو را می رویاند، تقویت و بهبود می بخشد و سر را تقویت می کند و از تاول و جوش های ناخواسته در ساق پا و ساق پا سود می برد.

حنا حرارتی دارد که در زخم های دهان و در برفک و تومورهای گرم مفید است، آب پخته آن برای سوزاندن آتش مفید است.

رنگدانه آن مو را قرمز می کند و آن را بهبود می بخشد و برای پوسیدگی ناخن ها نافع است، بیشتر پیشینیان موهای خود را رنگ می کردند.

با حنا از جمله محمد بن حنفیه و ابن سیرین و ابوبکر و عمر و ابوعبیده رضی الله عنه موهای خود را رنگ کردند.