خرما فله ای که موجب مرگ پیرزن 73 ساله شد

خرما فله ای (Phoenix dactylifera) شیرین ترین میوه بومی عراق است. درخت خرما این میوه ها را تولید می کند که از دیرباز غذای اصلی خاورمیانه بوده است.

خرما به ویژه سرشار از ویتامین های A، B6 و K است. این ویتامین ها باعث رشد استخوان ها و بهبود سلامت چشم می شوند.

علاوه بر این، خرما حاوی کلسیم، آهن، پتاسیم، پروتئین، منگنز، منیزیم، فسفر، مس و گوگرد است که عملکرد کلی بدن را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، آنها ممکن است از بارداری سالم حمایت کنند و سطح کلسترول را تنظیم کنند.

در این مقاله به فواید خرما، انواع آن، مشخصات غذایی و دستور العمل ها می پردازیم. نگاهی بیاندازید.

اصطلاح “خرما” از کلمه یونانی “daktylos” به معنای انگشت گرفته شده است، زیرا تصور می شود خرما شبیه نوک انگشتان است.

خرما
ممکن است به تنظیم سطح کلسترول کمک کند. یک مطالعه اسرائیلی بیان می کند که مصرف خرما، حتی توسط افراد سالم، ممکن است اثرات مفیدی بر سطح کلسترول و استرس اکسیداتیو داشته باشد.

خرما کلسترول ندارد. آنها همچنین سرشار از آهن هستند و فیبر بیشتری نسبت به موز دارند. اینکه چگونه این عوامل بر خواص تنظیم کننده کلسترول میوه تأثیر می گذارد هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است.

6. ممکن است به درمان یبوست کمک کند. در مطالعات موش، عصاره پالپ خرما فعالیت حمل و نقل گوارشی را تحریک می کند و می تواند به درمان یبوست کمک کند. پالپ میوه با اصلاح تنظیم زدایی از محتوای مواد معدنی که در هنگام یبوست رخ می دهد به این امر دست می یابد. فیبرهای موجود در خرما همچنین از سرطان های دستگاه گوارش جلوگیری می کند.

خوردن حداقل 20 تا 35 گرم فیبر در روز ممکن است به بهبود سلامت گوارش کمک کند. همچنین مدفوع را نرم می کند و از یبوست جلوگیری می کند. علاوه بر داشتن فیبر، به یاد داشته باشید که مصرف غذاهایی که اصلاً فیبر ندارند را محدود کنید.

در برخی موارد، کاهش مصرف فیبر ممکن است به درمان یبوست کمک کند. بنابراین، اگر مشکلات گوارشی دارید، قبل از مصرف خرما با پزشک خود مشورت کنید.