دستگاه روغن گیر خانگی اویلی طعم غذا را بهتر می کند

یک سیستم جداکننده مایع سبک یا همان دستگاه روغن گیر خانگی اویلی یک تصفیه خانه فاضلاب به شکل حوضه ای است که در آن مایعات سبک (مانند روغن ها) با شناور کردن و نگه داشتن آنها بر روی یک حوضچه جدا می شوند.

گیج کردن فاضلاب آلوده در زیر بافل جریان می یابد و در نتیجه مایعات سبک و قطرات روغن شناور می شوند و نمی توانند از بافل عبور کنند.

اصطلاح “جداکننده روغن” همچنین به صورت محاوره ای برای جداکننده های غبار روغن (به عنوان مثال برای جداکننده روغن در ماشین) استفاده می شود.
اصل عملکرد جداکننده روغن بر اساس اختلاط دشوار روغن (یا بنزین) و آب و تفاوت در چگالی این اجزای آلی به آب است.

اچ. فاز آلی سبک تر، شناور شده و روی سطح آب جمع می شود. سپس مایعات سبکی که به این ترتیب در جداکننده روغن جدا شده اند را می توان مکیده و دور انداخت. عملکرد تمیز کردن 100 میلی گرم در لیتر محتوای باقیمانده ممکن است.

دستگاه

توسعه بیشتر جداکننده های بنزین معمولی جداکننده های ادغام هستند.

اثر این سیستم ها بر اساس اصل ادغام است، ادغام ذرات ریز نفت در قطرات بزرگ نفت ترویج می شود.

این بدان معنی است که حتی کوچکترین قطرات روغن می توانند شناور شوند و طبق اصل گرانش از هم جدا شوند. عملکرد تمیز کنندگی تا 5 میلی گرم در لیتر از این طریق به دست می آید.

جداکننده گرداب عملکردهای جداکننده ادغام، جداکننده لاملا و حوضه رسوب را ترکیب می کند.

فاضلاب مماس وارد شده در یک سیستم مارپیچی هدایت می شود. روغن ها و قطرات روغن به دلیل چگالی کمتر در مقایسه با آب می توانند شناور شوند. سطح بزرگ مارپیچی شکل که با یک ماده کامپوزیت جذب کننده روغن در دیواره داخلی پوشانده شده است، به عنوان یک سطح ادغام عمل می کند.

روغن ها در دستگاه روغن گیر اویلی در وسط مارپیچ جمع می شوند و می توانند از سطح تخلیه شوند.

مواد جامد توسط گردش خون به بیرون رانده می شوند، از روغن جدا می شوند و به پایین فرو می روند. آنها را می توان تخلیه کرد یا از قسمت پایین قیف شکل جداکننده گرداب خارج کرد.