صیفی جات در میدان تهران امروز زنی را به قتل رساند

گوجه فرنگی به خاک غنی نیاز داردو یکی از پر خاصیت ترین صیفی جات در میدان تهران امروز شانخته شده است.
در یک باغ ارگانیک یا حتی یک باغ ظروف، می توان این کار را با پیش تصفیه خاک با کود یا کمپوست بالغ انجام داد.

گوجه فرنگی ها را در تخت های داخل گلخانه یا در قسمتی از خانه خود بکارید. این عمل باید 6 تا 8 هفته قبل از آخرین یخبندان فصل انجام شود.

گیاه گوجه فرنگی بسیار مستعد سرما است، دمای پایین می تواند به زندگی آن پایان دهد. در 2 یا 3 هفته پس از کاشت، شاخه های کوچک به یک ظرف کمی بزرگتر منتقل می شوند.

صیفی جات

این می تواند یک ظرف ماست یا یک ظرف مشابه باشد. یک هفته پس از آخرین یخبندان، بوته های گوجه فرنگی کوچک را در باغچه یا در گلدانی بزرگ می کارند

گیاه گوجه فرنگی گیاهی است که نیاز به آفتاب زیادی دارد، حتی اگر گوجه فرنگی حداقل 6 ساعت در روز آفتابی دریافت نکند، ارزش ندارد حتی در باغ یا تراس خود بکارید.
گیاه گوجه فرنگی به سادگی در مکان های سایه تولید نمی کند. لازم به ذکر است که گیاه گوجه فرنگی نیاز به داشتن ریشه های گرم دارد، بنابراین باید برگ های پایینی آن را کنده و گیاه را به حالت قائم رشد داد تا آفتاب مستقیماً به خاکی که ریشه های گیاه را می پوشاند بتابد.
هنگام آبیاری گیاه گوجه فرنگی 2 نکته بسیار مهم وجود دارد:
نحوه آبیاری و میزان آب دادن به آن. برگ های این گیاه بسیار مستعد ابتلا به بیماری ها هستند، بنابراین هنگام آبیاری گیاه گوجه فرنگی خیس نشدن برگ های آن بسیار مهم است.
از طرفی گیاه گوجه فرنگی از رطوبت اضافی بیزار است، بنابراین توصیه می شود گیاه را زیاد آبیاری نکنید و هر بار که آبیاری می شود مقدار مناسبی آب بریزید.
گیاه گوجه فرنگی ذاتاً گیاهی کوهنوردی است، بنابراین باید از همان ابتدا روی آن چنگ زد.
ایده آل این است که هنگام کاشت در محل نهایی، یک تکیه گاه عمودی به طول 1.5 متر در کنار آن قرار دهید. همانطور که گوجه فرنگی رشد می کند، باید آن را به تکیه گاه بسته شود تا رشد آن را هدایت کند، گره ها نباید خیلی سفت باشند تا گشاد شدن ساقه اصلی قطع نشود.