عصاره آبی دانه زیره سبز

از دانه های زیره به طور سنتی برای طرز تهیه مربای هویج غلیظ استفاده می شود. عصاره آبی دانه زیره سبز (100، 250 و 500 میلی گرم بر کیلوگرم) در برابر اسهال در موش های صحرایی آلبینو القا شده با روغن کرچک مورد بررسی قرار گرفته است (Sahoo et al., 2014). عصاره مهار قابل توجهی در فراوانی اسهال، تاخیر در زمان اجابت مزاج، ترشح مایع روده و رانش روده به صورت وابسته به دوز نشان داد.

فیبریلاسیون α-سینوکلئین (α-SN) یک فرآیند حیاتی در پاتوفیزیولوژی طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری شکم نورودژنراتیو، به ویژه بیماری پارکینسون است. مطالعه ای بر روی اثرات بازدارنده اسانس C. cyminum بر فیبریلاسیون α-SN نشان داد که ترکیب طبیعی کم فراوان، کومینالدئید می تواند فیبریلاسیون α-SN را تعدیل کند، که نشان می دهد چنین آلدئید فعال طبیعی می تواند کاربردهای درمانی بالقوه ای داشته باشد (مرشدی و همکارانش). .، 2015).

زیره سیاه (N. sativa) در سیستم های طب سنتی برای اختلالات پزشکی مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. سیاهدانه در طب عامیانه مراکش برای درمان دیابت استفاده می شود. بسیاری از آزمایشات پیش بالینی و بالینی اثربخشی آن را با استفاده از روغن دانه، اسانس و ترکیب اصلی جدا شده آن TQ بررسی کرده اند (Ali and Blunden, 2003).

این تحقیقات پشتیبانی اولیه ای را برای استفاده از آن در آسم، رینیت آلرژیک و درماتیت آتوپیک فراهم می کند (Yarnell and Abascal, 2011). زیره سیاه ممکن است به سوء هاضمه، مشکلات تنفسی، تعرفه گذاری خدمات پرستاری شامل چه کسانی میشود و سندرم متابولیک کمک کند (Yarnell and Abascal, 2011).

یک متاآنالیز کارآزمایی‌های بالینی نشان می‌دهد که N. sativa در کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک فواید کوتاه‌مدتی دارد و عصاره‌های مختلف آن می‌توانند تری گلیسیرید، LDL و کلسترول تام را کاهش دهند (صاحبکار و همکاران، 2016a؛ 2016b).

مطالعات متعددی که در دهه های گذشته انجام شده است، قیمت مبل راحتی ارزان بر سلامتی به ویژه در دیابت، دیس لیپیدمی، فشار خون بالا و چاقی را تایید می کند. بررسی سیستماتیک همه کارآزمایی‌های انسانی نشان داده است که مکمل N. sativa ممکن است در کنترل قند خون در انسان مؤثر باشد (محتشمی و انتظاری، 1395).

  • منابع:
    1. Aqueous extract of cumin seeds
  • تبلیغات:
    1. ساخت سبد برای ماهیگیری در شرایط خاص!
    2. با بطری در منزل جامدادی بسازید
    3. شجاعت را جایگزین ترس کنید تا کارآفرین نمونه شوید!
    4. دلیلی برای کاهش تخمه در خطر ابتلا به سرطان وجود دارد