کارخانه روغن کنجد ثمر اردکان

کارخانه روغن کنجد ثمر اردکان، بزرگترین تولید کننده روغن کنجد بکر(کلدپرس)، در راستای حفظ سلامت مصرف کنندگان، بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی، اقدام به تولید محصولات خود با بهترین کیفیت نموده و در جهت رعایت احترام به حقوق مصرف کنندگان، محصولات خود را با قیمت مناسب عرضه می دارد. روغن کنجد بکر، به دلیل اینکه عاری از مواد نگهدارنده و افزودنی می باشد، دارای فواید و خواص بسیاری است. برای خرید و ثبت سفارشات خود با ما در ارتباط باشید.

کارخانه روغن کنجد ثمر اردکان

کنجد ترب

کنجد ترب همانطور که میدانید برای خرید انواع کنجد ترب بهترین سایت می باشد که محصولاتش را با قیمت مناسب به فروش می رساند. لازم به ذکر است بدانید از دانه‌های کنجد تحت فشار روغن کنجد خوراکی بکر به دست می‌آید که برای پخت و پز مناسب است. این روغن دارای خواص اصلی کنجد مانند آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر مواد مغذی و اسیدهای چرب اشباع نشده است. این مواد می‌توانند در پیشگیری از بروز بیماری‌ها و ارتقا سطح سلامت بدن مفید باشند.

ویژگی‌های غذایی گیاه کنجد باعث شده تا روغن کنجد خوراکی ملکه دانه‌های روغنی نامیده شود. خرید روغن کنجد خوراکی علاوه بر طعم خوب برای حفظ سلامت بدن و بهره بردن از مزایای سلامتی آن نیز مفید است. در مورد مضرات روغن‌های جامد و مایع موجود تحقیقات زیادی انجام شده است؛ شما می‌توانید برای حفظ سلامت خود و خانواده روغن کنجد خوراکی را جایگزین این محصولات کنید. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی موجود در این روغن به شما کمک می‌کند تا علاوه بر داشتن بدنی سالم از بروز بیماری نیز پیشگیری کنید.

روغن کنجد از دانه‌های کنجد خام به صورت فشرده تهیه شده و در آشپزی کاربرد دارد. این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی است که برای بدن مفید هستند. روغن کنجد طعم خوشمزه‌ای به طیف گسترده‌ای از غذاها می‌بخشد. روغن کنجد خوراکی بکر رنگ زرد روشن دارد و برای پخت و پز مناسب است. شما می‌توانید برای سرخ کردنی در دمای متوسط نه خیلی زیاد از این روغن استفاده کنید.

کنجد لاغر میکنه یا چاق

کنجد لاغر میکنه یا چاق اضافه کردن چند دانه کنجد به غذایتان باعث اضافه شدن وزنتان، بگونه ای که مجبور شوید آن را کاهش دهید، نمی شود. دانه های کنجد حاوی تعدادی از مواد تشکیل دهنده ای از جمله : پروتئین ها و لیگناها هستند که به شما کمک می کند تا به میزان کالری روزانه خود برسید و در عین حال وزن خود را کم کنید.

این گیاه کوچک علاوه بر تمام فوایدی که در حفظ سلامتی بدن دارد، دارای خواصی است که می‌تواند به ما در کنترل وزن نیز کمک کند. کنجد کالری اندکی دارد به‌طوری‌که 37 گرم دانه کنجد 209 کالری تولید می‌کند، همچنین منبع خوبی از کلسترول محسوب می‌شود. غلظت فیبر موجود در آن همچنین باعث می‌شود که در رژیم غذایی به عنوان یک گزینه بسیار خوب در جهت از بین بردن سموم و ایجاد احساس سیری، ضمن تنظیم نقل و انتقال محتویات روده‌ها، برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ و دیابت نوع 2، مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین همواره توصیه می‌شود که هر روز،‌ حتی خارج از چارچوب رژیم غذایی روزانه خویش، حتماً‌ و حتماً مقدار کمی کنجد مصرف کنید تا از این فواید معجزه‌آسا بی‌بهره نمانید.

فراموش نکنید که کنجد به هر شکلی که مصرف شود، برای شما بسیار مفید است. زیرا غنی از فیبر، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و مواد معدنی است که به بدن کمک می‌کند تا همیشه قوی بمانید. شما همچنین می‌توانید آن‌ را در رژیم غذایی خود بگنجانید چون به بدن کمک می‌کند تا از سموم پاکسازی شوید. همواره به یاد داشته باشید که مصرف روزانه کنجد اگر به‌صورتی متعادل باشد هیچ خللی در فرآیند لاغری نخواهد داشت، البته به این شرط که از فعالیت بدنی و ورزش نیز غافل نشوید! ورزش تکمیل‌کننده رژیم لاغری است.

کنجد برای نوزاد 7 8 9 ماهه

کنجد برای نوزاد 7 8 9 ماهه دانه‌ی کنجد می‌تواند از شش ماهگی به بعد یعنی 7 8 9 ماهگی برای کودک شما بی‌خطر باشد. اگر سابقه‌ی آلرژی به کنجد یا سایر حساسیت‌های غذایی در خانواده‌تان وجود ندارد، می‌توانید از شش ماهگی به او دانه کنجد بدهید. اطلاعات روی بسته‌بندی هر غذایی که برای کودک خود خریداری می‌کنید را بررسی کنید. غذاهای حاوی دانه‌ی کنجد باید به وضوح روی برچسب اعلام شوند. اگر فکر می‌کنید ممکن است کودک شما آلرژی به کنجد داشته باشد، به پزشک مراجعه کرده و درخواست مراجعه به کلینیک حساسیت را بدهید. یک متخصص آلرژی می‌تواند یک آزمایش ساده انجام دهد تا ببیند آیا کودک شما به دانه‌ی کنجد و سایر مواد غذایی حساسیت دارد یا خیر و از چه سنی می‌توان به کودک کنجد داد.

اگر فرزند شما برای اولین بار نسبت به کنجد واکنش ملایمی مانند کهیر نشان داد باید در اسرع وقت برای ارزیابی به پزشک مراجعه کنید، حتی اگر واکنش پیشرفت نکند. با این حال، اگر واکنش چیزی بیش از علائم خفیف را شامل می‌شود، باید با اورژانس تماس بگیرید. در بیمارستان، ممکن است کودک شما با اپی نفرین درمان شود، داروی نجات دهنده زندگی که واکنش آلرژیک را متوقف می‌کند. همچنین ممکن است به کودک شما آنتی هیستامین و استروئید داده شود. اگر کودک شما علائم خفیفی دارد که پیشرفت نمی‌کند اما آزاردهنده است، مانند خارش، آبریزش چشم نوزاد و کهیر، می‌توانید به او یک آنتی هیستامین غیر خواب‌آور بدهید. مهم است که حداقل 30 دقیقه صبر کنید تا مطمئن شوید که واکنش آلرژیک او تشدید نمی‌شود، زیرا آنتی هیستامین می‌تواند پیشرفت علائم را پنهان کند.

در حال حاضر برای آلرژی به کنجد درمانی وجود ندارد اما ممکن است در آینده درمان‌های جدیدی انجام شود. ایمونوتراپی خوراکی، که در آن تحت نظارت متخصص آلرژی به تدریج دوزهای آلرژن به کودک داده می‌شود تا میزان تحمل آن را ایجاد کند، در مورد درمان حساسیت به سایر مواد غذایی مانند بادام زمینی نویدبخش بوده است، اما هنوز به طور سیستماتیک روی کنجد بررسی نشده است. اینکه بدانید از چه سنی می‌توان به کودک کنجد داد کافی نیست و در صورت وجود سابقه‌ی حساسیت در خانواده بهتر است بیشتر احتیاط کنید و در صورت امکان تست حساسیت از او بگیرید. زیرا کنجد یا عصاره‌ی آن می‌تواند در بسیاری از فراورده‌های غذایی وجود داشته باشد.‌

کنجد در خواب

کنجد در خواب دیدن کنجد در خواب خوب و نشانی از افزونی معیشت و نعمت است. یعنی چیزی بیش از رزق و روزی همیشگی , است. اگر در خواب ببینید نانی می خورید که بر آن کنجد پاشیده اند یا آن را یا کنجد پخته اند چیزی, بیشتر از حقوق و در آمد مستمر نصیب شما می شود. اگر در خواب ببینید که از کنجد روغن می گیرید لب و لباب و بهره مالی نصیب شما می شود. این مالی است که تحصیل آن به زحمت ممکن است ولی چون به دست آوردید هیچ نوع زحمت, و رنجی پدید نمی آورد.

تعبیر کنجد، مال و اموالی حلال می‌باشد که روز به روز افزایش می‌یابد. اگر در خواب ببینید دارای مقدار فراوانی کنجد هستید، یـعـنـی به اندازه آن مال و اموال بدست می‌آورید. همچنین تعبیر روغن کنجد، علم و دانش و حکمت می‌باشد. اگر در خواب ببینی کاچی را با شکر و بادام و کنجدخورده‌ای، یـعـنـی به اندازۀ آن از شخص بزرگی, به تو سود و منفعت می‌رسد. اگر در خواب ببینی از «آلت مردی» تو کنجد بیرون آمده است، زن تو به طور پنهانی کسی را , دوست دارد. تعبیر خواب به فرایند معنادهی به رویاهایی که در خواب دیده می‌شود، گفته می‌شود. در بسیاری از تمدن‌های باستانی خواب دیدن به عنوان یک ارتباط فراطبیعی یا وسیله‌ای برای مداخلات, نیروهای غیبی در نظر گرفته می‌شد که افرادی با نیروهای ویژه قادر به گره‌گشایی از مفهوم آن هستند.

معبران معتقدند دیدن کنجد در خواب خوب است و نشان از روزی و نعمت دارد . ابن سیرین درباره تعبیر خواب کنجد , می گوید کنجد به معنای مال حلال است و دیدن کنجد در خواب به معنای به دست آوردن مال است .مطیعی تهرانی, هم گرفتن روغن کنجد را در خواب به معنای رسیدن به مال می داند .

ضایعات کنجد

ضایعات کنجد ضایعات کنجد یا کنجاله کنجد، باقیمانده کنجد از دستگاه روغن گیری پرس سرد می باشد و توانسته است به عنوان یک منبع تامین پروتئین برای دام و طیور باشد. از کنجاله کنجد می توان به عنوان منبع بسیار خوبی برای تریپتوفان و سستین نام برد. ویتامین های محلول در چربی و فسفر کنجاله کنجد سرشار است. از نظر خوش خوراکی و ملین بودن بسیار عالی است. از آنجا که کنجاله تحت فشار بدست می آید حدود هشت درصد فیبر دارد. سسامولین موجود در کنجاله کنجد سبب می شود، ثبات و پایداری خوبی در مقابل اکسیداسیون داشته باشد.

تجزیه سسامولین موجب تبدیل شدن آن به یک آنتی اکسیدان طبیعی به اسم سسامین میشود؛ وجود این دو ماده در روغن کنجد به منظور یک ماده در کنترل حشرات مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات مواد مغذی کنجد شباهت زیادی با سویا دارد. از لحاظ ترئونین و لیزین ضعیف است. فتیات و اگزالات آن بسیار زیاد است هر چند که پوست گیری به عمل آمده قبل از روغن گیری میزان آنرا می کاهد. کنجاله کنجد به شکل های پلت، ورقه ای و پودری قابل تولید است. شکل ورقه ای آن به علت درصد کم روغن مانده ی در آن از پروتئین بالاتری برخوردار است. شکل پلت یا فشنگی به قطر یک تا دو سانتی متر بوده و رنگ آن قهوه ای می باشد.

کنجاله کنجد ، تخم آفتابگردان ،مغز گردو ، نارگیل و… هر کدام از این ها برای مصارف مختلف استفاده می شود چرا که هر کدام خاصیت و ویژگی های منحصر بفردی دارند.به عنوان مثال کنجاله کنجد و آفتابگردان به عنوان خوراک دام ، طیور و آبزیان مورد استفاده قرار می گیرند که کنجاله کنجد حاوی 25-35 درصد پروتئین با قابلیت جذب بالا، 6-12 درصد چربی و سایر مواد مورد نیاز برای رشد دام و طیور می باشد.

کنجد له شده

کنجد له شده به کنجد له شده، ارده می گویند. برای تهیه ارده، ابتدا دانه های کنجد را خیس می کنند و پوسته سیاه یا قهوه ای رنگ و نازک آن را جدا می کنند سپس با آسیاب دانه های پوست کنده کنجد را له می کنند تا خمیری که به آن ارده می گویند به دست آید. ارده مایعی است که از کنجد له شده تهیه شده و بیشتر برای وعده غذایی صبحانه استفاده می کنند تا انرژی لازم را برای تمام روز دریافت نمایند. این ماده غذایی مقوی فاقد هر گونه افزودنی، اعم از شیمیایی و غیرشیمیایی است و صددرصد طبیعی می باشد. ارده خواص فراوانی برای سلامتی و به خصوص برای کاهش وزن است.

فراورده های کنجدمانند ارده کنجد را در جای خشک، خنک و دور از آفتاب نگهداری کنید زیرا ارده و روغن کنجد حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند و در صورتی که در معرض هوای گرم و نور قرار بگیرند، چربی هایشان اکسید می شوند. روغن کنجد ارده از ارده به وسیله حرارت دادن و سرخ کردن کنجد و آسیاب نمودن آن استخراج می شود. روغن پرس سرد کنجد، نیز از کنجد خام با استفاده از وارد کردن فشار به دانه های کنجد بدست می آید.

خوردن بیش از حد ارده کنجد به این دلیل که حاوی چربی بالا و کالری زیادی است موجب چاقی و اضافه وزن خواهد شد پس اگر شما فرد کم تحرکی هستید و پیاده روی منظم ندارید یا ورزش نمی کنید، با خوردن زیاد این ماده غذایی حتما چاق خواهید شد. توصیه می شود افرادی که لاغر هستند و تمایل بسیاری به چاق شدن دارند، از ترکیب ارده و شیره استفاده کنند .

کنجد محلی

کنجد محلی کنجد محلی، کنجد خوشمزه و خوش طعم است که دارای خاصیت های بسیار فراوانی است.این کنجد که بیشتر به رنگ سیاه است در مناطق شمالی کشورمان کاشته می شود. از کنجد محلی نان کنجدی درست می کنند. کنجد مناسب برای انواع پذیرایی و مهمانی های ما است. این نوع کنج را حتی برای تزیین می توان استفاده کرد. سعی کنید اگر به کودک خود کنجد نمی‌دهید حتما در غذاهای او کنجد را قرار دهید چرا که باعث رشد حافظه می شود.

قیمت کنجد بستگی به کیفیت آن دارد اندازه استفاده ای که بشود از آن کرد. از کنج محلی نان کنجدی نیز درست می کنند و مناسب برای مهمانی است. انواع ویتامین ها را در خود دارد. این نوع کنجد برای حافظه کودکان عالی است و حافظه را زیاد میکند. برای نگهداری آن باید در ظرف درب دار و در جای خنک گذاشت. در ضمن از کنجد سیاه در کارهای صنعتی نیز استفاده می کنند مانند محصولات آرایشی و همچنین از آن در ساختن حشره کش استفاده می کنند و در صابون ها و رنگها و روان کننده ها و روشنایی استفاده می شود.

این نوع کنجد سیستم ایمنی بدن را بالا میبرد و برای سرماخوردگی مفید است. روغن کنجد در مقایسه با روغن های دیگر عمر طولانی تری می کند و این روغن طبیعی و با ثبات است. این نوع کنجد برای روغن گیری عالی است چرا که برای گرفتن روغن باید از کنجد خاکستری و قهوه ای و مشکی استفاده کرد البته کنجد. همچنین برای جلوگیری از چین و چروک صورت مناسب است و آرتریت را درمان می کند. فشار خون را پایین می آورد. استخوان ها را سالم نگه میدارد. دانه کنجد سسامولین و سستامینانو داردکه برای بسیاری از بیماری ها مفید است و کلسترول بالا را کاهش می دهد.